Μπορεί η ιδέα ενός ταξί που κινείται μόνο του να παραπέμπει σε ταινία επιστημονικής φαντασίας, ωστόσο οι αμερικανοί ερευνητές σκοπεύουν να την πραγματοποιήσουν νωρίτερα υπογραμμίζοντας τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα.
Η ερευνητική ομάδα συνέκρινε οχήματα τεσσάρων τύπων: συμβατικά με μηχανές εσωτερικής καύσης, υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCVs) και 100% ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρίες.
Στα 18.000 χιλιόμετρα ανά έτος, τα ηλεκτρικά οχήματα θα εξακολουθούν να είναι πιο ακριβά από ό,τι τα βενζινοκίνητα. Ωστόσο, στα 60.000 με 100.000 χιλιόμετρα το χρόνο, η ενέργεια από κυψέλη καυσίμου υδρογόνου ή ηλεκτρική μπαταρία αποτελεί την πιο αποδοτική επιλογή. Αυτές οι αποστάσεις δεν είναι ασυνήθιστο να καλυφθούν από ένα ταξί μέσα σε ένα χρόνο.
Η μελέτη κάνει την παραδοχή ότι τέτοια ηλεκτρικά ταξί θα τροφοδοτούνται από ένα πιο “πράσινο” δίκτυο που θα βασίζεται περισσότερο στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Η πρόκληση έγκειται στο γεγονός ότι η μείωση των εκπομπών ρύπων πρέπει να είναι ιδιαιτέρως υψηλή ώστε η νέα τεχνολογία να προσελκύσει κεφάλαια.
Ένα ακόμα εμπόδιο είναι το μέγεθος καθώς το Nissan Leaf θεωρείται μεγάλο για να πετύχει το στόχο της μείωσης των ρύπων. Οι επιστήμονες προτείνουν ένα όχημα με το 40% του πλάτους του Leaf που θα χωράει μόνο έναν επιβάτη. Εξάλλου, το 62% των μετακινήσεων με αυτοκίνητο στις ΗΠΑ γίνονται για έναν μόνο επιβάτη, τον οδηγό.
Η αφαίρεση του “ταξιτζή” από την εξίσωση και η αντικατάσταση των ρυπογόνων (και πολύ συχνά ασυντήρητων) πετρελαιοκινητήρων με ηλεκτρικές μηχανές θα καταστήσει τις αστικές μετακινήσεις ευκολότερες και περιβαλλοντικά φιλικότερες.
Πηγή:econews.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου