Συρακούσια το μεγαλύτερο αρχαίο πλοίο του κόσμου

Το μεγαλύτερο αρχαίο Ελληνικό πλοίο στον κόσμο το οποίο είχε σχεδιάσει ο Αρχιμήδης για τον Βασιλιά των Συρακουσών Ιέρωνα Β'. Ένα θαύμα της ελληνιστικής ναυπηγικής ένα πλεούμενο νησί συνδυασμού, αν το λέγαμε με τα σημερινά δεδομένα αεροπλανοφόρου και κρουαζιερόπλοιου. Η αφορμή για να κατασκευαστή ένα τέτοιο πλοίο ήταν ότι ήθελε ο Ιέρωνας Τυραννος των Συρακουσών να βοηθήσει κάποιες περιοχές της Ρώμης και τις Αλεξάνδρειας που υπέφεραν από λιμό προμηθεύοντας τες με πολύ μεγάλες ποσότητες σιτηρών. Η απόσταση όμως με την Αλεξάνδρεια ήταν μεγάλη και υπήρχε φόβος για επιθέσεις στο πλοίο έτσι έπρεπε να κατασκευαστεί ένα πλοίο το οποίο θα δεχόταν μεγάλες ποσότητες σιτηρών αλλά να μπορεί να αμύνεται και σε περιπτώσει επιθέσεων.

Έτσι κατασκευάστηκε η Συρακούσια ένα μεγαλοπρεπές μοναδικό και εντυπωσιακό πλοίο για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Ο κατασκευαστής του πλοίου ήταν πιθανόν ο Αρχίας από την Κόρινθο. Το πλοίο ήταν μεγαλύτερο από 100 μέτρα και πλάτος 35 μέτρα. Σήμερα το πλοίο αυτό θα είχε εκτόπισμα πάνω από 4.500 τόνους. Με την ξυλεία που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευαστή του πλοίου ισοδυναμεί με την κατασκευή 60 τριηρών την οποία ξυλεία αυτή βρήκανε στα δάση τις Αίτνας. Επίσης για την κατασκευή των σχοινιών χρησιμοποιήθηκαν μεγάλες ποσότητες από λευκαία ένα φυτό το οποίο προμηθεύονταν από την Ιβηρία.Ακόμη χάλκινα καρφιά βάρους περίπου 4,4 κιλών το καθένα και μικρότερα των 0.66 κιλών. Για την στεγανότητα του πλοίου στις ευαίσθητες περιοχές χρησιμοποιήθηκαν μολύβδινες πλάκες, κεραμίδια πανιά και πίσσα ο συνδυασμός αυτών τον υλικών προσέφερε μετά από κάποια επεξεργασία ένα αδιάβροχο υλικό. Ήταν αρκετά αργό λόγω μεγέθους και δεν μπορούσε να δεθεί σε κάποιο λιμάνι. Μεγάλος αριθμός από ναυπηγούς και τεχνίτες από όλο τον ελληνικό κόσμο καλέστηκαν για να κατασκευάσουν την Συρακούσια.


Το πλοίο είχε 3 καταστρώματα:


  • Στο πρώτο κατάστρωμα είχε διάφορες πολεμικές μηχανές (καταπέλτες, βαλλίστρες, χελώνες, πύργοι, άγκιστρα κ.ά.)όπου τα φρουρούσαν ένα ισχυρό σώμα στρατιωτών.
  • Στο δεύτερο κατάστρωμα το χρησιμοποιούσαν για την διαμονή των πληρωμάτων αλλά και των επιβατών τα οποία ήταν διακοσμημένα τα δάπεδα από αβακίσνους και επενδυμένα με λίθους έτσι ώστε να σχηματίζουν μωσαϊκά με διάφορα θέματα από την Ιλιάδα, υπήρχε ακόμη μαγειρείο με πολλούς φούρνους, τεχνητή κήποι με αίθουσα δείπνου κοντά σε αυτούς, ο Ναός της Αφροδίτης, γυμναστήρια, πολυτελή λουτρά με χωρητικότητα νερού 195 λίτρα και στον ίδιο χώρο υπήρχε και μια ακόμα δεξαμενή προς την πλώρη με χωρητικότητα 78.000 λίτρα νερού, ιχθυοτροφείο, βιβλιοθήκη κ.α.
  • Στο τρίτο κατάστρωμα υπήρχαν οι αποθήκες εφοδιασμού, αντλιοστάσιο, στάβλοι για τα άλογα, δεξαμενές νερού, εργαστήρια, φούρνοι, μύλοι κ.α. Καθώς και  20 σειρές καθισμάτων στην κάθε πλευρά για τους κωπηλάτες.


Η Συρακούσια έκανε μόνο ένα ταξίδι γύρω στο 240 π.Χ, από τις Συρακούσες στην Αλεξάνδρεια όπου ο Ιέρων χάρισε το πλοίο στον Βασιλιά της Αιγύπτου Πτολεμαίο τον Ευεργέτη, όπου και ο Πτολεμαίος το μετονόμασε μετά σε "Αλεξάνδρεια". Δεν αναφέρετε πουθενά τη δυσκολίες συνάντησαν αν συνάντησαν μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους ούτε το πόσο καιρό έκανε το πλοίο για να φτάσει. Έτσι θα λέγαμε πως η παραχώρηση του πλοίου στον Πτολεμαίο μπορεί να ήταν μια διπλωματική κίνηση εφόσον το πλοίο δεν μπορεί να το δεχτή το λιμάνι των Συρακουσών όπως λένε, αλλά να δημιουργείς ένα πλοίο χωρίς να έχεις σκεφτεί αυτό δεν μου κάθετε σωστά, ή υπήρχε κάποια δυσκολία ώστε αυτό να γυρίσει πίσω. Να κάνεις ένα τόσο μεγάλο έργο με τόσα χρήματα που δαπανήθηκαν και κόπο και να μην το θες πίσω κάτι τρέχει λοιπόν.

Δείτε ακόμα: Η Σιδηρά Αρπάγη ή Σιδηρά Χείρα του Αρχιμήδη

Αν σας άρεσε το άρθρο και το βρήκατε χρήσιμο υποστηρίξτε στα κοινωνικά δίκτυα με ένα Liketweet για να συνεχίσω. 
Ακολουθήσετε το Tech News in Greek στο Google News για να μαθαίνετε άμεσα όλα τα νέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παλαιοτερες αναρτησεις
Από το Blogger.