Πληροφορίες για χρήστες του Xiaomi M365 Pro για ξεκίνημα, λάστιχα, μπαταρία, συντήρηση κτλ.

Το Xiaomi M365 Pro είναι το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό πατίνι παγκοσμίως με μεγάλες πωλήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Και αυτό γιατί μπόρεσε να συνδυάσει, ποιότητα, απόδοση και καλή τιμή. Έχει μινιμαλιστικό σχεδιασμό ο οποίος και κέρδισε τα 4 μεγαλύτερα παγκόσμια βραβεία σχεδιασμού το γερμανικό "Red Dot Design", γερμανικό "iF Design", ιαπωνικό "Excellent Design Award" και αμερικανικό IDEA Award.Είναι μια εναλλακτική λύση που όλο και περισσότεροι χρήστες το χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις αντί μηχανής ή αυτοκινήτου. Και ειδικά όταν αυτοί μένουν μέσα σε πόλεις καθώς βοηθά στο να μην κολάς στην κίνηση να βρίσκεις εύκολα που θα το παρκάρεις και μπορείς να το μεταφέρεις με ευκολίας παντού καθώς είναι ελαφρύ το τιμόνι του διπλώνει και μπορείς να το μεταφέρεις παντού να το βάλεις στο αυτοκίνητο σου ακόμη και να ανεβαίνετε σκάλες με αυτό και κυρίως δεν χρειάζεται να πληρώνεις βενζίνες, πετρέλαιο και με αυτό τον τρόπο βάζεις και εσύ ένα λιθαράκι για την προστασία του περιβάλλοντος επιλέγοντας ένα πράσινο όχημα. Βελτιώνει και την ισορροπία του σώματος όσο το οδηγείτε όρθιοι. Προτείνετε για χρήστες από 1,20 και πάνω και υπάρχει περισσότερος χώρος για τα πόδια σας σε σχέση με το απλό M365,ακόμη μεγαλύτερη μπαταρία όπου το βάρος της είναι 14 κτλ. ενώ στο απλό είναι περίπου 12 κιλά. Μπορείτε να το βρείτε σε μαύρο και  λευκό χρώμα με κόκκινες λεπτομέρειες με δισκόφρενο στην πίσω ρόδα. Το Xiaomi M365 Pro διαθέτει εγγύηση ενός έτους από τον κατασκευαστή. Ο επίσημος διανομέας του Xiaomi M365 Pro είναι η Infoquest Technologies στην Ελλάδα.







Χαρακτηριστικά

Μοντέλο: M365 pro
Βάρος: Περίπου 12,5 κιλά
Υλικό κατασκευής: αλουμίνιο αεροναυπηγικού επιπέδου
Μέγεθος ελαστικών: 8,5 ίντσες
Μέγεθος μηχανής:  6,7 ίντσες
Χρώματα: Λευκό, Μαύρο

Ταχύτητα

Μέγιστη ταχύτητα : Περίπου 25 χλμ./ώρα (Μέγιστη ταχύτητα για κάθε mode: ECO: 15 χλμ./ώρα, D: 20 χλμ./ώρα, S: 25χλμ/ώρα)
Μέγιστη συστροφή: 16N.m
Ισχύς μηχανής: 300W
Στιγμιαία μέγιστη ισχύς: 600W
Λειτουργία ελέγχου μηχανής: τεχνολογία διατήρησης σταθερού ημιτόνου για αρμονική κατανομή ισχύος στον τροχό + σύστημα έμμεσου ελέγχου ταχύτητας
Μέγιστη γωνία αναρρίχησης: 12
Πεδίο εφαρμογής: τσιμέντο, άσφαλτος, επίπεδο οδόστρωμα, άκρα και σκάλες ύψους μικρότερου από 1 εκ., πλάτους μικρότερου από 3 εκ.
Ύψος panel: κατά προσέγγιση 87,5
Αντοχή: αντοχή IP54 στους ρύπους, στη σκόνη και στις πιτσιλιές

Πέδηση

Πέδηση: Ηλεκτρική πέδηση και φυσική πέδηση
Απόσταση πέδησης : 4μ. σε στεγνή άσφαλτο
Πέδηση: Regenerative δισκόφρενο
Υλικό ελαστικών: φουσκωτό καουτσούκ

Ενέργεια
  • Ονομαστική ισχύς: 300W
  • Μέγιστη ισχύς: 600W
  • Ονομαστική χωρητικότητα: 12800mAh/474Wh
  • Αυτονομία : 45 χλμ.
  • Κατηγοριοποίηση: Ηλεκτροκινητήρας Hall χωρίς ψήκτρες
  • Χρόνος φόρτισης κατά προσέγγιση: 8-9 ώρες
Έξυπνη διαχείριση ενέργειας: προστασία από βραχυκύκλωμα, προστασία από υπερφόρτωση, διπλή προστασία υπερφόρτωσης, διπλή προστασία υπερβολικής εκφόρτισης, αντίσταση θερμοκρασίας, προστασία αυτόματης απενεργοποίησης λόγω χαμηλής τάσης.
  • Μέση κατανάλωση ενέργειας : 1,1kWh ανά 100 χλμ.
  • Τύπος μπαταρίας: Μπαταρία λιθίου 3 στοιχείων
  • Μοντέλο μπαταρίας: NED1004-K
  • Φόρτιση περιορισμένης τάσης: 42VDC
  • Ονομαστική τάση: 37VDC
  • Θερμοκρασία λειτουργίας: -10 ως 40°C
  • Θερμοκρασία αποθήκευσης: -20 ως 45°C
  • Χρόνος αποθήκευσης: Περίπου 12 μήνες
  • Βάρος: Περίπου 3 κιλά
  • Κυκλική διάρκεια ζωής: 500 κύκλοι φόρτισης με ισχύ που διατηρείται πάνω από 70%
Προδιαγραφές προσαρμογέα
  • Τάση εισόδου: 100-240VAC 50/60Hz
  • Ρεύμα εισόδου: 2A MAX
  • Τάση εξόδου: 42VDC
  • Ρεύμα εξόδου: 1,7A
  • Φορτιστής: 71W
  •  Καλώδιο τροφοδοσίας: AC1,2 μέτρα
  • Καλώδιο: AC 53RVV
  • Τύπος αρσενικού φις: Διπολικό
  • Τύπος θηλυκού φις: Οκτάρι
  • Τύπος θύρας καλωδίου AC: Προσαρμοσμένο Φ8.0 * 1,6 χιλ.

Φώτα
  • Προβολείς: 4μ. σε στεγνή άσφαλτο Πίσω φως: LED
  • Ενδείξεις ενέργειας: 4 ενδεικτικές λυχνίες LED
  • Ένδειξη λειτουργίας: Κάτω από το κουμπί τροφοδοσίας. Λευκό για κανονική λειτουργία, πράσινο για λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας
Λοιπά χαρακτηριστικά
  • Λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας: μέγιστη ταχύτητα 18 χλμ. / ώρα με ομαλή επιτάχυνση για αρχάριους
  • Προτεινόμενη ηλικία: 16-50 έτη (Προτεινόμενο ύψος: 120-200 εκ.)
  • Μέγιστο βάρος επιβάτη: 100 κιλά
Περιεχόμενο συσκευασίας

Ηλεκτρικό σκούτερ, τροφοδοτικό, κλειδί, ελαστικά με βαλβίδα για πλήρωση μέσω αντλίας (τρόμπας), τέσσερα εξαγωνικά μπουλόνια.

Λήψη εγχειρίδιο (manual) του Xiaomi M365 Pro στα Ελληνικά.

Εδώ μπορείτε να δείτε σε βίντεο την παρουσίαση του Xiaomi M365 Pro και δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες. Σε χωματόδρομο και σε παραλία.

Τιμόνι-οθόνη


Υπάρχει μια LED οθόνη που βρίσκετε πάνω στο τιμόνι στην οποία μπορείτε να δείτε τα χιλιόμετρα τα οποία κάνετε σε πραγματικό χρόνο σε ποιο mode λειτουργίας βρίσκετε.

Yπάρχουν 3 modes λειτουργίας:
  • Eco: μέχρι 15 χιλ. 
  • Standard mode: μέχρι 20 χιλ. 
  • Sport mode: μέχρι 25 χιλ. 
Aλλά και διάφορες άλλες ενδείξεις όπως την στάθμη της μπαταρίας, φώτα, σύνδεση Bluetooth κτλ. Ακόμα αν το φορτίζετε στην οθόνη θα εμφανίσει σε ποιο ποσοστό βρίσκετε η μπαταρία. Στο τιμόνι τα χερούλια είναι γκρι και το κουδουνάκι σε μαύρο χρώμα. Αλλά θα πρότεινα κάποιου είδος κόρνα για να γίνεστε εύκολα αντιληπτοί καθώς το κουδουνάκι δεν το προσφέρει αυτό όσο και να το βαράτε ειδικά αν πέσετε σε κίνηση και γίνετε χαμός.

Για όποιον θέλει να αναβάθμιση την οθόνη του υπάρχει η οθόνη M365 Dashboard v2.0 υπάρχει και βίντεο εγκατάστασης.

Μηχανισμός ανάκλησης



Ακόμα καλό είναι να τσεκάρετε τον μηχανισμό ανάκλησης στο ηλεκτρικό σας πατίνι 1 φορά το μήνα γιατί με την παρατεταμένη χρήση του από κραδασμούς ή και τις πτώσεις μπορούν να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα και ατυχήματα. Μπορείτε με αυτόν τον τρόπο να τα προλάβετε.

Δείτε εδώ τον έλεγχο και την συντήρηση στον μηχανισμό ανάκλησης



Αν σε περίπτωση ραγίσει σπάσει κτλ.
Αντικατάσταση του μεταλλικού στηρίγματος μηχανισμού ανάκλησης  




Λάστιχα


Τα ελαστικά του είναι 8,5 ιντσών μπροστά και πίσω και παρόλα αυτά σε σχέση με το απλό θα το βρει κανείς πιο άνετο στην οδήγηση πιο ήπιο σε κραδασμούς και μάλιστα χωρίς ανάρτηση και το εύκαμπτο καουτσούκ προσφέρει την καλύτερη απόδοση όταν ο δρόμος είναι υγρός.

Θα σας πρότεινα να αντικαταστήσετε τα 8,5" με 10" ιντσών λάστιχα για να έχετε μεγαλύτερη απορρόφηση κραδασμών περνάς πιο εύκολα από λακκούβες και διάφορες ανωμαλίες που υπάρχουν στον δρόμο και ειδικά όταν οι δρόμοι αυτοί είναι Ελληνικοί. Τα 10" με σαμπρέλα αλλάζουν πολύ εύκολα σε σχέση με τα 8,5" και δεν σκάνε εύκολα πάντα σε σχέση με τα 8,5" και βάζοντας μέσα
αυτοκόλλητο προστατευτικό χτυπημάτων μέσα στο λάστιχο. !Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι αν κάνετε αυτή την αλλαγή αν έχετε εγγύηση την χάνετε.


Για να κάνετε την αλλαγή αυτή από τα 8,5" και να πάτε στα 10" είτε βάλετε Solid, Tubelles ή με σαμπρέλα πρέπει να αγοράσετε έναν αποστάτη για το πίσω φτερό και έναν αποστάτη για τον στηρικτήρα του τα οποία αν έχετε και  εκτυπωτή 3D τα φτιάχνετε και μόνοι σας. Ακόμη θα πρέπει να κάνετε μια πατέντα αν δεν κουμπώνει το πίσω φως στο άσπρο κλιπ μια μικρή επέκταση στο καλώδιο.



Σε περίπτωση που έχουν σπάσει ή ραγίζει κτλ. τα "φτερά" δείτε παρακάτω στα βίντεο την διαδικασία αντικατάστασης τους.


"Ποια είναι η σωστή πίεση αέρα στα λάστιχα του πατινιού μου;"

Να τσεκάρετε για αέρα στα ελαστικά την πίεση την πρώτη φορά που θα πάρετε το πατίνι αλλά και μετά για συντήρηση 1-2 φορές την εβδομάδα αν το χρησιμοποιείτε καθημερινά.
Oι σωστές πιέσεις του αέρα στα ελαστικά είναι:
  • 50 - 70 κιλά - Μπροστινός τροχός: 35-40 psi Πίσω τροχός: 40-50 psi
  • 50 - 90 κιλά -  Μπροστινός τροχός: 40-45 psi Πίσω τροχός: 45-55 psi
  • 90 - 100 κιλά -  Μπροστινός τροχός: 45-50 psi Πίσω τροχός: 50-60 psi
  • 100 + κιλά - Μπροστινός τροχός: 50-55 psi Πίσω τροχός: 60-65 psi
Γιατί αν δεν υπάρχουν οι σωστές πιέσεις στα λάστιχα υπάρχει κίνδυνος να τρυπήσει η σαμπρέλα αν βρείτε κάπου ή ακόμα μπορεί να τρυπήσει και εσωτερικά σταδιακά με την τριβή που ασκείται μεταξύ της σαμπρέλας και του λάστιχου όταν η πίεση είναι σε χαμηλά επίπεδα.

Όταν πάθετε τώρα λάστιχο επειδή η διαδικασία στους περισσότερους χρήστες είναι ιδιαίτερα δύσκολη, χρονοβόρα και βαρετή ειδικά όταν αυτό συμβαίνει συχνά όταν παθαίνετε λάστιχο υπάρχουν και εναλλακτικές λύσεις όπως να βάλετε λάστιχα Solid ή Tubuless.

Λάστιχα Solid



Τα ελαστικά Solid είναι συμπαγείς και ανθεκτικά λάστιχα από τα ελαστικά σαμπρέλας και υπάρχουν πλαϊνές τρύπες για απορρόφηση των κραδασμών. Αν είναι να αγοράσετε Solid προτιμήστε τα μαύρα ελαστικά όχι αυτά που φωσφορίζουνε τη νύχτα γιατί αποδείχτηκαν μη ανθεκτικά και είναι ακατάλληλα για αυτή την χρήση και επικίνδυνα.
  • + Στα πλεονεκτήματα του είναι ότι δεν θα ξανά ανησυχήσετε ποτέ για τον αέρα στα λάστιχα αν πατήσετε καρφιά, γυαλιά κτλ. ή ακόμα και λακκούβες καθώς δεν υπάρχει ο κίνδυνος να πάθετε λάστιχο και θα βγείτε και από την διαδικασία βγάζε-βάλε.
  • - Στα μειονεκτήματα είναι ότι έχουν μικρότερη απορρόφηση κραδασμών σε σχέση με το λάστιχο και την σαμπρέλα αλλά και σε κρατήματα και σε οδηγική άνεση, όσο για το τελευταίο μπορεί με τον καιρό να εξαλειφθεί αυτό το πρόβλημα από εσάς εξαρτάτε. Κάποιοι ακόμα χρήστες αναφέρουν κάποια, δεν θέλω να σας τρομάξω θέματα υγείας αφού με τους πολλούς κραδασμούς στα γόνατά και στο υπόλοιπο σώμα ειδικά στη μέση μετά από παρατεταμένη χρήση μπορεί να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα. Αλλά αν στους δρόμους που οδηγείτε δεν υπάρχουν πλακόστρωτα, λακκούβες πολλές κτλ. και ο δρόμος από άσφαλτο είναι οκ δεν θα έχετε κάποιο θέμα.
Λάστιχα Tubuless

Τα λάστιχα Tubuless έχουν ποιο ισχυρότερα πλαϊνά από τα λάστιχα και την σαμπρέλα και αν σε περίπτωση δεν έχετε τσεκάρει τα λάστιχα σας μπορεί με αυτά να γλυτώσετε το λάστιχο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα λάστιχα του πατινιού σας και να τα μετατρέψετε σε  Tubuless.






Για να βάλετε 10' λάστιχα θα χρειαστείτε ένα kit για 10' λάστιχα όπως ανάφερα και παραπάνω και τα 10' λάστιχα φυσικά και την διαδικασία μπορεί να την δείτε παρακάτω στα βίντεο.
Σχετικά με το βάρος του αναβάτη

Μέχρι 100 κιλά αλλά μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και με περισσότερα κιλά αναβάτες 120 - 150 κιλά και μάλιστα για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς κάποιο πρόβλημα στο σασί. Το παραπάνω βάρος βέβαια να ξέρετε επηρεάζει την απόδοση του πατινιού γενικά.

Φρένα

Στο pro σε σχέση με το απλό η Xiaomi έχει προσθέσει μεγαλύτερο και παχύτερο δισκόφρενο που σε συνδυασμό με το KERS το αυτόματο ηλεκτρικό φρένο του μπροστινού τροχού προσφέρει καλύτερο φρενάρισμα αν χρειαστεί σε απότομο φρενάρισμα. Αν σε περίπτωση το φρένο δεν λειτουργεί και τόσο αποτελεσματικά παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα βίντεο στο οποίο μπορείτε να ρυθμίσετε το φρένο σας στο Xiaomi M365 Pro. Στα 4.000 χλμ. προτείνη η Xiaomi την αλλαγή στα τακάκια

Προσοχή στην επιλογή στα τακάκια άλλα είναι για το Pro και άλλα για το απλό!


Μπαταρία



Σε σχέση με το απλό M365 το pro έχει μεγαλύτερη αυτονομία και ισχύ με 18650mAh αντί 7.800mAh σε διαστάσεις που έχει το απλό. Με αυτονομία 45 χιλιομέτρων με βάρος του αναβάτη 70 κιλά. σε eco mode.Αλλά δεν νομίζω να το καταφέρει κάποιος ειδικά αυτός που θα κυκλοφορήσει μέσα σε μια πόλη πολλές ανηφόρες και κατηφόρες φανάρια αυτό το σταμάτα ξεκίνα.

Όσο αφορά τώρα την ασφάλεια των ηλεκτρονικών/ηλεκτρικών συστημάτων στο M365 Pro η Xiaomi παρέχει πολλές προστασίες με Λειτουργίες Συστήματος Διαχείρισης Μπαταρίας (BMS) από χαμηλή ή υψηλή τάση, από υπερφόρτιση, από υπερθέρμανση, προστασία βραχυκυκλώματος, από έκθεση στην υγρασία κτλ. μην φοβάστε δεν διατρέχετε κανέναν κίνδυνο κατά την διάρκεια και της χρήσης αλλά και στην διάρκεια της φόρτισης.

Η σωστή φόρτιση του Xiaomi M365 Pro


Ο φορτιστής είναι ο ίδιος στα 71 Watts που σημαίνει ότι μια πλήρη φόρτιση από το 0 έως το 100% σε χρόνο είναι 5 ώρες φόρτισης. Από το 0% έως το 50%, όμως, απαιτούνται σχεδόν 2 ώρες μόνο και στη συνέχεια η φόρτιση επιβραδύνει όσο γεμίζει η μπαταρία, και αυτό το κάνει για να μην την καταπονεί μειώνοντας τη διάρκεια ζωής της. Το τελευταίο 10%, από το 90 έως το 100%, κάνει αρκετή ώρα. οι μπαταρίες του Xiaomi M365 Pro με βάση αυτά που λέει η Xiaomi έχουν διάρκεια ζωής 500 κύκλων πλήρους φόρτισης διατηρώντας άνω του 70% της χωρητικότητας. Πληροφοριακά το απλό M365 έχει σχεδόν 200 κύκλους αλλά δεν υπάρχει μείωση στην αυτονομία και στην απόδοση.

Αν σε περίπτωση χάσετε ή καταστράφηκε ο φορτιστής

Ο φορτιστής πρέπει να είναι ο γνήσιος φορτιστής αν δεν μπορείτε να βρείτε τον γνήσιο φορτιστή πρέπει να έχει τα χαρακτηριστικά που δίνει ο κατασκευαστής του ηλεκτρικού πατινιού σε περίπτωση που δεν μπορείτε να βρείτε τον γνήσιο φορτιστή όπως είπα παραπάνω για το Xiaomi M365 pro μπορείτε να βρείτε τους φορτιστές ΟΕΜ που σημαίνει ότι είναι εγκεκριμένοι φορτιστές από την κατασκευάστρια εταιρία.

Μην χρησιμοποιείτε φορτιστές από άλλα ηλεκτρικά πατίνια ή διάφορες άλλες συσκευές γιατί αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κακή λειτουργία της μπαταρίας.

Αν δείτε στο Pro πως η φόρτιση φτάνει στο 99% και σταματά, με το LED του φορτιστή να ανάβει πράσινο μην ανησυχείτε καθώς δεν υπάρχει κάποιο κατασκευαστικό πρόβλημα αλλά έχει προγραμματιστεί έτσι ώστε ποτέ να μην είναι εντελώς γεμάτη η μπαταρία, και αυτό γιατί σε κατηφόρα το KERS δεν θα λειτουργεί για να μην προκληθεί υπερφόρτιση και έτσι μπορείτε μόνο να βασιστείτε αποκλειστικά στο δισκόφρενο το οποίο δεν επαρκεί και τόσο.Αυτό το περιθώριό του 1% δίνει στο Pro το πλεονέκτημα ότι αν κατεβαίνετε με πλήρη μπαταρία σε μια κατηφόρα το Kers μπορεί να λειτουργήσει και έτσι να φρενάρουμε ακόμη πιο αποτελεσματικά.

Ακόμη η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα πέφτει σταδιακά όσο μειώνεται η φόρτιση της μπαταρίας.Δηλαδή σε ποσοστό 90%-100% απολαμβάνετε την πλήρη ισχύ του στο 60%-80% είναι σε καλά επίπεδα και κάτω από το 50% θα το καταλάβετε και μόνοι σας.

"Πως πρέπει να φορτίσω το πατίνι για πρώτη φορά;"

Τα ηλεκτρικά πατίνια όταν έρχονται από το εργοστάσιο έρχονται με 60-85% φόρτιση. Σε περίπτωση που έχει έρθει τελείως αδεία μπορεί να υπαρχει κάποιο πρόβλημα και καλό είναι να το επιστρέψετε πίσω.

Στην πρώτη τώρα φόρτιση του Xiaomi M365 Pro φορτίστε το στο 100% θα δείτε ότι το λαμπάκι του φορτιστή θα γίνει πράσινο δεν μειώνεται η διάρκεια ζωής της μπαταρίας όταν το φορτίζετε στο 100%.

"Αν έχει φορτίσει στο 100% και συνεχίζει και φορτίζει θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα;"

Όχι γιατί στο σύστημα που υπάρχει στην μπαταρία υπάρχει προστασία από υπερφόρτιση αυτό σημαίνει ότι ο φορτιστής σταματά αυτόματα όταν γεμίσει η μπαταρία στο 100%.Όπως γίνετε και στα συγχρονα smartphones/Tablets.

"Κάθε πότε πρέπει να φορτίζετε την μπαταρία;"

Μην περιμένετε να αδειάσει τελείως η μπαταρία για να την φορτίσετε γιατί έτσι μειώνετε η διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Όταν φτάσει σε ποσοστό 30-35% εκεί φορτίστε την μέχρι 80-85% αυτή η συγκεκριμένη διαδικασία φόρτισης θα σας επιτρέψει περισσότερους κύκλους φόρτισης. Ένας κύκλος φόρτισης είναι από το 0% έως 100%.Ακόμη μπορείτε να το φορτίσετε και όταν η μπαταρία είναι στο 90% φορτίζει και πιο αργά όσο περισσότερο είναι φορτισμένη η μπαταρία μας τόσο πιο αργά γεμίζει. Προσωπικά δεν θα το πρότεινα γιατί αυτές η μικροφορτίσεις μειώνουν την διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Αλλά αν κάποιος το επιθυμεί και θέλει να το κάνει μπορεί δεν υπαρχει κάποιο πρόβλημα κτλ. εκτός από αυτό. Μην αφήσετε ποτέ την μπαταρία να φτάσει στο 0% γιατί δημιουργούνται φθορές στην μπαταρία, αν και τα περισσότερα πατίνια διακόπτουν την λειτουργία τους όταν αυτή φτάσει εκεί κοντά αλλά αν την αδειάσετε καταλάθος 1-2 φορές δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά αν συμβεί αυτό να φορτίσετε την μπαταρία άμεσα!Αν την αφήσετε για παράδειγμα μερικές μέρες άδεια θα έχετε πτώση του φορτίου της σε χαμηλά επίπεδα.

"Να φορτίσω το πατίνι μόλις γυρίσω από μια διαδρομή;"

Αν η απόσταση που έχετε διανύσει είναι μικρή δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί οι θερμοκρασίες βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα. Αν όμως έχετε κάνει μια μεγάλη διαδρομή με ανηφόρες εκεί δημιουργουνται υψηλές θερμοκρασίες και πρέπει να το αφήσετε 10-15 λεπτά να κρυώσει και στην συνέχεια να το φορτίσετε χωρίς κανένα πρόβλημα. Υπάρχει προστασία από υψηλές θερμοκρασίες στην μπαταρία όταν ξεπεράσει τους 40-50 βαθμούς και όταν πάτε να το φορτίσετε εκεί θα δείτε να μην το φορτίζει λόγο υψηλής θερμοκρασίας. Μην φορτίζετε επίσης το πατίνι σας σε χώρους με υψηλές θερμοκρασίες ή σε έκθεση στον ήλιο.

"Δεν θα χρησιμοποιήσω το πατίνι για πολύ καιρό πρέπει να είναι φορτισμένο;"

Αν πρόκειται να το αποθηκεύστε για αρκετό καιρό τότε θα πρέπει να το έχετε φορτισμένο στο 80%.Και να τσεκάρετε αν μπορείτε κάθε 3 μήνες για να μην αποφορτιστεί η μπαταρία. Η μπαταρίες λιθίου αποφορτίζονται από μόνες τους μετά από λίγο καιρό.

"Με συμφέρει οικονομικά η κατασκευή ενός αυτόνομου σταθμού φωτοβολταϊκού συστήματος για να φορτίζω το Xiaomi M365 Pro;"
"Και πόσο κοστίζει μια πλήρη φόρτιση του πατινιού μου;"

Όχι δεν συμφέρει γιατί οι μπαταρίες του M365 Pro είναι στα 36V, 18650mAh, είναι δηλαδή περίπου 460Wh. Άρα θα χρειαστείτε ένα φωτοβολταϊκό σύστημα που να δίνει 100W για μια περίοδο 5-6 ωρών. Αν το φορτίζετε κάθε μέρα θα σας κοστίσει περίπου στα 0.07€ (Μια πλήρη φόρτιση).

Καλοκαίρι και ζέστη

Όταν έχουμε καλοκαίρι και οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν καλό είναι το σκούτερ μας να μην το αφήνουμε εκτεθειμένο στον ήλιο γιατί έτσι ανεβαίνει η θερμοκρασίας της μπαταρίας με αποτέλεσμα το σκούτερ μας να μην ξεκινά, αν περάσει τους 40 βαθμούς Κελσίου και θα πρέπει να περιμένουμε να κρυώσει για να ξεκινήσουμε όπως αναφέρω παραπάνω. Επίσης δεν κάνει καλό στα πλαστικά του σκούτερ μας.

  • Πως θα αφαιρέσω και θα αντικαταστήσω την μπαταρία με ασφάλεια στο  Xiaomi M365

Εφαρμογές σύνδεσης με το πατίνι


Mi Home

Είναι η επίσημη εφαρμογή από την Xiaomi για το ηλεκτρικό μας πατίνι το οποίο μπορείτε να το συνδέσετε μέσω Bluetooth. Απλά απαιτεί εγγραφή.

m365 Dashboard

Αυτή η εφαρμογή σας επιτρέπει να παρακολουθείτε τα δεδομένα από το Xiaomi M365 με έναν εύκολο και διαισθητικό τρόπο! Πρόκειται για μια εντελώς δωρεάν εφαρμογή και επίσημα μεταφρασμένη στα ελληνικά απο το Τech News in Greek.

M365 Battery

Αυτή η εφαρμογή είναι δωρεάν και σας εμφανίζει μια σελίδα πληροφοριών για την μπαταρία σας από το M365 Electric scooter μέσω Bluetooth,μπορείτε μα δείτε την ατομική τάση των κυψελών.

Φέρτε το Xiaomi Pro στα μέτρα σας: Τροποποίηση του υλικολογισμικού (Firmware)&υποβάθμιση (downgrade) και εγκατάσταση μέσω της εφαρμογής m365 DownG

Μεγάλη προσοχή! σε όποιον ασχοληθεί με αυτό χάνει την εγγύηση αν έχει και αν δεν πάει κάτι καλά στην όλη διαδικασία μπορεί να υπάρξουν σοβαρά προβλήματα(σφάλματα) στο πατίνι σας. Να είστε καλά ενημερωμένοι όταν κάνετε κάτι τέτοιο το Technewsingreek.blogspot.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για την όλη διαδικασία το κάνετε με δική σας ευθύνη!

Δεν παρέχω την διαδικασία με την οποία γίνετε η τροποποίηση υλικολογισμικού (firmware) και εγκατάσταση  νέου υλικολογισμικό(firmware) καθώς δεν έχω ασχοληθεί προσωπικά με αυτό τα αναφέρω απλά για όποιον ενδιαφέρετε. Στο μέλλον μπορεί να προσθέσω την όλη διαδικασία αλλά τώρα απλά τα αναφέρω πληροφοριακά.


1. Τροποποίηση υλικολογισμικού (firmware) για το Xiaomi M365 pro το φτιάχνετε σε αυτή την σελίδα. Το υλικολογισμικό  που θα φτιάξετε αυξάνει την ταχύτητα του πατινιού στα 35 χιλιόμετρα. Μπορείτε να απενεργοποιήσετε το ηλεκτρικό φρένο και μπορείτε να ξεκινήσετε το πατίνι σας χωρίς ώθηση κ.α.

2. Για να κατεβάσετε την έκδοση του Pro (1.7.1) χρησιμοποιήστε την παρακάτω την εφαρμογή m365 DownG.Δείτε εδώ ένα βίντεο (αν το χρονικά το βίντεο είναι παλιό βρείτε κάποιο παρόμοιο καινούργιο)πως θα το κάνετε την υποβάθμιση είναι στα ιταλικά αλλά θα βγάλετε άκρη.

Η εφαρμογή M365 DownG σας επιτρέπει να υποβαθμίσετε(downgrade) την έκδοση του Pro και να εγκαταστήσετε το νέο σας υλικολογισμικό(firmware) αφού πρώτα έχετε υποβαθμίσει και κατεβάσετε την έκδοσή (πχ. από 1.7.1 σε 1.5.5).

Δείτε τα σφάλματα στο Xiaomi M365 pro

Τα σφάλματα του Xiaomi M365 pro μπορείτε να τα δείτε απο την εφαρμογή Mi Home ή από την εφαρμογή m365 tools ή οποία πρέπει να είναι συνδεδεμένη στο Bluetooth.

Τα σφάλματα ακούγονται!.. από μια σειρά από ηχητικά μπιπ σύντομα και μακρά. Δηλαδή δύο μεγάλα μπιπ και έξι σύντομα θα είναι το σφάλμα "2 6" (Η αποθήκευση της λειτουργίας στη μνήμη Flash δεν είναι σωστή, ελέγξτε τον ελεγκτή).

Επίσης θα δείτε πράσινες και κόκκινες φωτεινές ενδείξεις στην οθόνη του πατινιού αλλά και τον αριθμό του σφάλματος,σε περιπτωση που δεν τον εμφανίζει τον αριθμό αυτό όπως ανάφερα και παραπάνω μπορείτε να ακούσετε το σφάλμα και να δείτε ποιο είναι.

Να ξέρετε ότι οι κωδικοί σφαλμάτων μπορεί μελλοντικά να αλλάξουν ανάλογα με το υλικολογισμικό στις μελλοντικές ενημερώσεις.

Κωδικοί σφαλμάτων Xiaomi M365 pro:

1 0  Αδυναμία επικοινωνίας με την οθόνη
1 1 -Αδυναμία στην Α φάση του Μοτέρ
1 2 --Αδυναμία στην Β φάση του Μοτέρ
1 3 ---Αδυναμία στην Γ φάση του Μοτέρ
1 4 ----Σφάλμα στον αισθητήρα επιτάχυνσης
1 5 ----- Σφάλμα στον αισθητήρα φρένου
1 8 --------Σφάλμα στο μοτέρ
2 1 -Σφάλμα επικοινωνίας με το BMS
2 2 --Κακός κωδικός BMS
2 3 ---Σφάλμα στον σειριακό αριθμός BMS
2 4 ----Σφάλμα στο σύστημα τροφοδοσίας ρεύματος
2 6 ------Η αποθήκευση της λειτουργίας στη μνήμη Flash δεν είναι σωστή, ελέγξτε τον ελεγκτή
2 7 --------Απλός κωδικός πρόσβασης ελεγκτή
2 8 --------υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο MOSFET
2 9 ---------Low status of the MOSFET is anomalous
3 1 -Program jump error
3 5 -----Ο σειριακός αριθμός στο πατίνι είναι λάθος
3 9 ---------Η θερμοκρασία της μπαταρίας δεν είναι φυσιολογική
4 0 Η θερμοκρασία του αισθητήρα από τον controller δεν είναι φυσιολογική

Τα περισσότερα από τα παραπάνω σφάλματα μπορούν να λυθούν πολύ εύκολα.

Κάντε επανεκκίνηση αν για κάποιο λόγω το σκούτερ δεν ξεκινάει (μπορεί να οφείλετε και η θερμοκρασία) ή έχει κάποιο πρόβλημα και δεν ακούγετε κανένας ήχος, πατώντας γκάζι+φρένο+κουμπί ενεργοποίησης/απενεργοποίησης. 

Αξεσουάρ - εξαρτήματα 

Όταν έχετε πάρει για πρώτη φορά το πατίνι σας αυτά είναι τα πρώτα και σημαντικότερα Αξεσουάρ-εξαρτήματα που πρέπει να πάρετε.

1. Κράνος
(Αν δεν έχετε)
2. Ηλεκτρική Κόρνα (Γιατί το κουδουνάκι δεν αρκεί)
3. Κλειδαριά τύπου συρματόσχοινο/αλυσίδα κτλ. σε συνδυασμό με συναγερμό. (Όχι λουκέτο δισκόφρενου)
Υπάρχει και μια τύπου θα έλεγα ασφάλεια που λέγετε Kryptonite. Αγοράζεις δηλαδή μια κλειδαριά Kryptonite που αν παραβιαστεί η υπηρεσία αυτή σου δίνει πίσω κάποιο ποσό.

Απαιτείται φυσικά εγγραφεί στη σελίδα τους περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

Υποστηρικτικό για το πίσω Φτερό τύπου scorpion

4.Υποστηρικτικό για το πίσω Φτερό: Προστατεύει το πίσω φτερό από χτυπήματα που δημιουργούνται από τις αναταράξεις δείτε εδώ ένα βίντεο εγκατάστασης στο Xiaomi M365 Pro.

Υπάρχουν και μεταλλικά από αλουμίνιο ή ατσάλι.


5. Ελαστικό απορρόφησης κραδασμών ("Φιλέτα") : Τo Ελαστικό απορρόφησης κραδασμών ή "φιλέτα" χρησιμοποιείτε μόνο αν υπάρξει ένα κενό ο τζόγος που λέμε στην κολώνα του τιμονιού. Αν δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα δεν υπάρχει κανένας λόγος να το χρησιμοποιήσουμε.Αλλά καλό είναι να έχουμε γενικά γιατί αυτό το πρόβλημα κάποια στιγμή θα εμφανιστεί μετά από μεγάλη χρήση του πατινιού. Προτιμήστε αυτά με τα "αυτάκια" όπως στην εικόνα παραπάνω και όχι αυτά που δεν έχουν είναι καλύτερα γιατί καλύπτουν όλη την περιοχή. Είναι κατασκευασμένα με 3D εκτυπωτή αν σε περίπτωση διαθέτετε 3D εκτυπωτή μπορείτε να τα κατασκευάσετε και μόνοι σας. Μπορείτε ακόμη να ρυθμίσετε την βίδα του μηχανισμού ανάκλησης για να ελαχιστοποιήσετε το τζόγο.


6. Προστατευτικό κάλυμμα οθόνης (Προστασία από χτυπήματα και νερά, σκόνη, τρίχες κτλ. αν και παρέχει προστασία από νερά αλλά από το κουμπί που έχει στην οθόνη σε περίπτωση δυνατής βροχής μπορεί να μπουν.)



7. Γάντζος μεταφοράς
8. Καθρέφτες (Βοηθάνε πολύ)
9. Σάκος μεταφοράς

Μπροστινή ανάρτηση
 
Monorim Ανάρτηση M1 V3
Monorim Ανάρτηση M1 V2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


H ανάρτηση στο ηλεκτρικό πατίνι της Xiaomi προσφέρει απορρόφηση των κραδασμών σε δρόμους με λακκούβες οι πλακόστρωτα αλλά χαρίζει και σταθερότητα στο πατίνι και επιπλέον +20 κιλά βάρους που θα μπορείτε να "σηκώσετε" με το πατίνι σας.

Η Monorim Ανάρτηση M1 V3 είναι προς το παρόν η καλύτερη ανάρτηση που κυκλοφορεί στην αγορά και σε σχέση με την έκδοση 2 προσφέρει επιπλέον υποστηρικτικό για το φτερό για μεγαλύτερη σταθερότητα. Είναι συμβατή με το Xiaomi m365, m365 Pro, Essential, Pro 2 και 1S.
 
Δείτε παρακάτω βίντεο εγκατάστασης της μπροστινής ανάρτησης Monorim M1 V2 & V3:

Έκδοση Monorim M1 V2
 
Έκδοση Monorim M1 V3
Γενικές συμβουλές

Κράνος


Το κράνος είναι το πρώτο αξεσουάρ που πρέπει να πάρετε αν δεν έχετε και πριν αγοράσετε το πατίνι μην σας πω,προτιμήστε τα full face αφού διάφορα ατυχήματα με τα πατίνια έδειξαν ότι τις περισσότερες φορές πέφτει ο αναβάτης με το πρόσωπο οπότε πρέπει να έχετε ένα αν σας ενοχλεί μπορείτε να βρείτε και κράνοι τύπου Jet πιο ελαφριά και με μεγαλύτερο οπτικό πεδίο αλλά να ξέρετε ότι δεν προσφέρουν προστασία από μπροστά το κάνετε με δική σας ευθύνη, τα ποδηλατικά δεν θα τα πρότεινα καθώς δεν προστατεύουν καλά.

Οδήγηση

Οδηγείτε σε δρόμους και ποδηλατόδρομους τηρώντας τον ΚΟΚ όχι σε πεζοδρόμια θέτοντας σε κίνδυνο εσάς και τους υπόλοιπους. Μην οδηγείτε κρατώντας το τιμόνι με το ένα χέρι ή χωρίς χέρια. Όχι δύο άτομα σε ένα πατίνι δεν έχουν κατασκευαστεί για δύο άτομα. Να αποφεύγετε λακκούβες, φρεάτια, νερά αν και υπάρχει προστασία IP54 κάντε το προληπτικά. Μεγάλη προσοχή στις μεγάλες κατηφόρες γιατί αν το μοτέρ υπερθερμανθεί ή η μπαταρία (σε ανηφόρα) αρκετά γρήγορα τότε το αυτόματο ηλεκτρικό φρένο δεν θα λειτουργεί και θα μείνετε μόνο με το πίσω φρένο που παραπάνω ανάφερα ότι δεν είναι και τόσο αποτελεσματικό σε τέτοιες περιπτώσεις, ακόμη μπορεί να οδήγηση σε κάψιμο του controller ή ακόμα και πρόβλημα στο μοτέρ.

Οδήγηση τη νύχτα

Για εσάς που θέλετε να το χρησιμοποιείτε και την νύχτα μπορείτε να το κάνετε απλά πάρτε κάποια μέτρα προστασίας έτσι ώστε να γίνεστε αντιληπτοί από τους άλλους.Bάση του νέου νόμου Κατά τη νύχτα, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να φορούν ορατό αντανακλαστικό εξοπλισμό ορατό.



1. Βάλτε ανακλαστικά αυτοκόλλητα τα οποία κάνουν το πατίνι σας ορατό στα φώτα των άλλων οχημάτων.

2. Βάλτε μπροστά έναν προβολέα με περισσότερα από 300+ lumens.

Νομοθεσία

Μεταφορά - Ταξίδια
 
 Μετρό
 
Σε μετρό και ηλεκτρικό απαγορεύεται να οδηγείτε το πατίνι μέσα στους σταθμούς. Το πατίνι σας μπορείτε να το μεταφέρετε κανονικά  εκτός αν υπαρχει μεγάλος συνωστισμός σε αυτή την περίπτωση προτεραιότητα έχουν οι επιβάτες βάσει των κανονισμών. 
 
 Λεωφορεία (ΚΤΕΛ-ΑΣΤΙΚΑ)
 
Σε λεωφορεία μπορείτε να το μεταφέρετε μόνο διπλωμένο μέσα σε ένα σάκο μεταφοράς.
 
Ακτοπλοϊκά μέσα
 
Μπορείτε να το μεταφέρετε μόνο διπλωμένο μέσα σε ένα σάκο μεταφοράς.
 
Αεροδρόμια

Απαγορεύονται για λόγους ασφαλείας από όλες τις αεροπορικές εταιρίες. Λόγω τις μπαταρίας του επειδή είναι πολύ μεγάλη δεν μπορεί να περάσει. Ο κανονισμός τις EASA αναφέρει ότι οι μπαταρίες λιθίου άνω των 160wh απαγορεύονται. Η μπαταρία που βρίσκετε στο πατίνι είναι 7.3ah/42V περίπου 300wh.

Να και το δικό μου 😁

 
Η ανάρτηση ενημερώθηκε στις 17/03/2024

Αν σας άρεσε το άρθρο και το βρήκατε χρήσιμο υποστηρίξτε στα κοινωνικά δίκτυα με ένα Liketweet για να συνεχίσω. 

Ακολουθήσετε το Tech News in Greek στο Google News για να μαθαίνετε άμεσα όλα τα νέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παλαιοτερες αναρτησεις
Από το Blogger.