Blogger templates

I Support the Bring Them Back Campaign

11 Σεπ 2013

Προσαρμοστείτε εύκολα από το Office 2013 στο LibreOffice 4

Ένα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις είναι το budget τους. Με την τελευταία μάλιστα έκδοση του Microsoft Office δεν είναι και λίγοι οι μικροί επιχειρηματίες αλλά και απλοί χρήστες που θα ψάξουν για κάτι εναλλακτικό λόγω της τιμής και του τρόπου αδειοδότησης (κυρίως). Κάποιοι χρήστες μιλούν και για δυσκολίες στο να δουλέψουν μ’ αυτό.
ms_2_libre
Ακριβώς γι αυτές τις μικρές επιχειρήσεις, μια λογική εναλλακτική λύση για το Office 2013 είναι LibreOffice 4.1. Μόλις λίγα χρόνια έχουν περάσει από την εμφάνισή του και το LibreOffice έχει εξελιχθεί σε μια από τις καλύτερες Σουΐτες Γραφείου. Η τελευταία έκδοση 4.1 ειδικά έχει έρθει με πολλές νέες δυνατότητες αλλά και συμβατότητες (δείτε σχετική παρουσίαση εδώ). Όχι μόνο θα γλυτώσει την εταιρεία από κάποια χρηματική αφαίμαξη αλλά θα σώσει και τους χρήστες από την διαδικασία του να εξοικειωθούν με το Office και το νέο του Interface!!!
Δεν θα πάρει πολυ χρόνο για τους τελικούς χρήστες να αισθανθούν άνετα με το LibreOffice 4.1. Ο τρόπος που λειτουργεί είναι “παραδοσιακός”, όπως δηλαδή και οι περισσότερες σουΐτες γραφείου. Αλλά και στην περίπτωση που αποδειχτεί κάτι σαν πρόκληση υπάρχουν ένα δυο τρόποι με τους οποίους μπορεί η μετάβαση να γίνει πιο ομαλά!
Bye Bye Ribbon…
Κάποιοι από μας έχουμε ήδη εγκλιματιστεί με το περιβάλλον του Microsoft Office Ribbon. Οι πιο παλιοί χρήστες (όπως κι εγώ άλλωστε) έχουν αρχικά μάθει το γνωστό drop-down menu, το οποίο χρησιμοποιείται και στο σύνολο σχεδόν των εφαρμογών. Εκεί είναι όπου το LibreOffice παρέμεινε ακλόνητο. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι πολλοί χρήστες από τη στιγμή που δείτε αυτό το interface, θα νιώσετε σαν στο σπίτι σας… Αυτό είναι κάτι που θα διευκολύνει τη μετάβαση περισσότερο από ότι φαντάζεστε. Ας δούμε λοιπόν μερικά βηματάκια για να διευκολυνθεί η μετάβαση από την μια Σουΐτα στην άλλη…
 #1: Κατανοήστε τις εξ ορισμού μορφές εγγράφων του LibreOffice
Οι περισσότεροι χρήστες του Microsoft Office δεν είναι εξοικειωμένοι με τις μορφές αρχείων του LibreOffice. Εκεί είναι που ενδέχεται να σκοντάψουν όσοι χρησιμοποιούν το LibreOffice για πρώτη φορά. Η αλλαγή του εξ’ όρισμού τύπου εγγράφου είναι μια σημαντική αλλαγή που πρέπει να γίνει πρωτού να αρχίσουν οι χρήστες να εργάζονται με το πρώτο τους έγγραφο. Οι εξ’ ορισμού τύποι αρχείων του LibreOffice είναι:
  • odt – για έγγραφα κειμένου
  • ods – για υπολογιστικά φύλλα
  • odp – για τις παρουσιάσεις
Εάν δημιουργήσετε έγγραφα χρησιμοποιώντας τον προεπιλεγμένο τύπο αρχείου και στη συνέχεια τα στείλετε σε χρήστες του Microsoft Office, θα μπορούσαν να προκύψουν προβλήματα. Για να τ’ αποφύγετε, μπορείτε να ρυθμίσετε το LibreOffice ώστε να χρησιμοποιεί τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις του Microsoft Office αντ ‘αυτού. Με την ρύθμιση αυτή θα έχετε έναν πονοκέφαλο λιγότερο. Για ν’ αλλάξουμε τις προεπιλογές πηγαίνουμε
Εργαλεία › Επιλογές › Φόρτωση/Αποθήκευση › Γενικά
Σ’ αυτή την καρτέλα στο “Αποθήκευση ως” κάτω κάτω (Σχήμα Α), επιλέξτε για κάθε τύπο αρχείου (έγγαφο κειμένου, υπολογιστικό φύλλο, παρουσίαση) την επιλογή Microsoft Office.
LibreOffice_1
Σχήμα Α’
#2: Εισάγετε τους χρήστες στην χρήση των βοηθών (Wizards)
Ένα πολύ ωραίο χαρακτηριστικό του LibreOffice, που όμως συχνά παραβλέπεται είναι το εργαλείο Wizards. Αυτό χρηστικότατο βοήθημα δίνει την δυνατότητα στους χρήστες της δημιουργίας προτύπων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε επιστολές, φαξ, ημερήσιες διατάξεις, παρουσιάσεις και ιστοσελίδες. Ακόμη προσφέρει κι έναν οδηγό για τη μετατροπή εγγράφων καθώς και την δυνατότητα μιας πηγής δεδομένων με διευθύνσεις για την συγχώνευση αλληλογραφίας. Για να φτάσετε στο εργαλείο Wizards, πηγαίνετε:
Αρχείο › Οδηγοί 
και επιλέξτε τον κατάλληλο γι αυτό που θέλετε να δημιουργήσετε Οδηγό. Για παράδειγμα, με τον Οδηγό επιστολής, ο τελικός χρήστης προχώρησε μέσα από τα βήματα για τη δημιουργία ενός εγγράφου (Σχήμα Β). Τα βήματα αυτά περιλαμβάνουν:
  • Σχεδιασμός
  • Διάταξη επιστολόχαρτο
  • Έντυπα Είδη
  • Παραλήπτης και Αποστολέας
  • Υποσέλιδο
  • Όνομα και τη τοποθεσία
LibreOffice_2
Σχήμα Β’
 #3: Χρησιμοποίηστε τη γραμμή κατάστασης
Σε αντίθεση με το Microsoft Office, η γραμμή κατάστασης του LibreOffice (η οποία βρίσκεται στο κάτω μέρος του παραθύρου) έχει μερικές χρήσιμες πληροφορίες. Στην γραμμή κατάστασης του LibreOffice πορείτε να:
  • Έχετε σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση για την καταμέτρηση λέξεων
  • Αποκτήστε γρήγορη πρόσβαση σε στυλ
  • Αλλαγή της γλώσσας (πρέπει να εγκατασταθούν πακέτα γλωσσών)
  • Αλλάξτε το εργαλείο επιλογής
  • Κάνετε μια γρήγορη αποθήκευση του εγγράφου
  • Αλλαγή της διάταξης σελίδας
  • Κάνετε μεγέθυνση ή σμίκρυνση
Με τη βοήθεια των εργαλείων γρήγορης πρόσβασης (fast access tools) στην γραμμή κατάστασης, οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδρούν με τα έγγραφά τους πολύ πιο αποτελεσματικά.
Σίγουρα η μετάβαση από το MS Office στο LibreOffice δεν είναι πανεύκολη αλλά μπορεί να είναι ομαλή χωρίς χρειάζεται να γίνει αγώνας δρόμου κι αντοχής. Με κοινή λογική, λίγη εξάσκηση και φροντίδα και ο κάθε χρήστης θα μπορεί να παίζει το LibreOffice στα δάκτυλα των χεριών του.
Πηγή:osarena.gr

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου